یورتروسکوپی حالب چیست؟

رتروگرافی برون اندامی و در صورت نیاز، یورتروسکوپی تشخیصی بلافاصله قبل از جراحی مشکل را روشن خواهد کرد. عفونت ادراری همیشه باید با آنتی بیوتیک مناسب قبل از جراحی درمان شود. در انسداد های شدید و هرگونه شواهد عفونت، محتاطانه است که ابتدا کلیه با نفروستومی از طریق پوست برای 48 ساعت تخلیه شود تا هرگونه عامل بیماری زا کشت شده و درمان کافی صورت گیرد.

همیشه قبل از جراحی و اعمال بیهوشی یک رادیوگرافی شکمی انجام خواهد شد. حتی بزرگترین سنگ ها که ظاهرا در تغییر موقعیت خود عاجز هستند ممکن است این کار را انجام دهد، و این ممکن است به یک رویکرد جراحی متفاوت نیاز داشته باشد.

عفونت کلیه

اندیکاسیون های جراحی سنگ حالب

درکل، امروزه یورترولیتوتومی فقط در مواردی که ESWL یا روش های اندوسکوپی با خطا مواجه شده باشند لازم میشود. معمولا این خطا با عوارض مداخلات درمانی پیشین همراه است، به ویژه دستکاری های اندوسکوپی. اکستراوازیشن ادراری، سبد جمع شده ادراری، اوولشن ادراری و سنگ مسدود کننده موارد معمول هستند. در موسسه اوتر، جراحی اینسیشنال فقط در 6 مورد از 3123 بیماری که  که در 7 سال گذشته تحت مداخلات درمانی برای حذف سنگ های ادراری بودند لازم بود.

دو بیمار از اوولشن ادراری، یک بیمار از سبدی که دور سنگ گیر کرده بود رنج می بردند و در دو بیمار سنگی وجود داشت که با روش اندوسکوپی قابل دسترسی نبود، و یک بیمار در هفته چهار بارداری بود و نیاز به خارج کردن یک سنگ خیلی بزرگ داشت که در قسمت کمری حالب گیر کرده بود. همچنین سنگ ها میتوانند در بالای تنگی های مادرزادی یا اکتسابی نیز به دام افتند. اینجا نیاز به تصحیح های جراحی وجود دارد، سنگ در زمان جراحی ترمیمی برداشته خواهد شد، اما علت زمینه ای مشکل روش و طریقه انجام جراحی را مشخص خواهد کرد.

درمان جایگزین (آلترناتیو) جراحی سنگ حالب

جایگزین برای یورترولیتوتومی مشاهده است، چیزی که در سنگ های کوچک (کمتر از 5 میلیمتر) که نشانه ای از سپسیس یا اکستراوازیشن ندارند، یا یکی از انواع متعدد جراحی های کم تهاجم مانند SWL، خارج کردن اندوسکوپیک (با سیستوسکوپ، نفروسکوپ یا یورتروسکوپ)، جراحی های سنگ کلیه از طریق پوست که شامل حذف لاپاراسکوپیک، تخریب اندوسکوپیک سنگ، یا به بعضی سنگ های خاص مانند سنگ استرویت یا اسید اوریکی و سنگ chemolysis هستند، توصیه میشود.

 

دکتر رضا ولی پور متخصص اورولوژی در غرب تهران


Roza-afshar جراحی ,حالب ,بیمار ,ادراری، ,اندوسکوپی ,درمان ,خارج کردن ,مداخلات درمانی ,طریق پوست ,یورتروسکوپی حالب منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

طراحی سایت نیستان همه چی موجوده miracle عاشقانه ntheskyfo پایگاه خبری - هواداری یاشیل سایت عاشقانه رویای تلخ