در تلاش براي برشمردن تغييرپذيري دروني دامنه و خارج ساختن آن از تعدادي اطلاعات مهم از نظر باليني، پژوهشگران زيادي بر آناليز نسبت دامنه موج V به I تكيه كرده اند. نسبت دامنه ( موج V و موج I حاصل از یک موج یکسان ) بعد از اینکه موج به معیار تکرارپذیری مورد نظر رسید محاسبه می شود. تفاوت دامنه بین دو عدد شكل موج متوالی معدلگیری شده به عنوان معیار تکرارپذیری سمعک داخل گوش در نظر گرفته می شود. توافق کلی وجود دارد که نسبت دامنه موج V به I کمتر از 0.5 غیر طبیعی در نظر گرفته می شود. در این حالت دامنه موج V به طور غیر طبیعی کوچک است و کمتر از نصف دامنه موج I است. به طور طبیعی دامنه موج V یک یا دو برابر دامنه موج I است. حتي اين تكنيك آناليز ABR بدون محدوديت نيست. البته يك محدوديت اصلي اين است كه همه اشكال موج ABRدارای يك موج I واضح نيستند. همچنين نسبت دامنه موج V به I ممکن است به طور غیر طبیعی کاهش یابد ، هنگامی که به طور غیر طبیعی موج I بزرگ است و در این حالت دامنه موج V در محدوده مورد انتظار است. این کاهش از نظر تکنیکی به معیار مرسوم برای نسبت دامنه موج V به I کاهش یافته نمی رسد. در این حالت موج V  کوچک و موج I  دارای اندازه طبیعی است. این حالت در نوزادان و بزرگسالان دارای نروپاتولوژی های متفاوت یافت می شود. نوعی از الکترود مع که سبب افزایش موج I می شود ، به طور طبیعی نسبت دامنه موج V به I کاهش یافته ای را ایجاد می کند.

شكل5 -7 اشكال موجي ABR معمولا ثبت شده از بيماراني با پاتولوژي هاي خاص را نشان مي دهد. شكل موج طبيعي ABR ( A ) به عنوان يك منبع براي زمان نهفتگي ، دامنه و مورفولوژي بهينه يا مورد انتظار نشان داده شده است. ABR حاصل از فردي با كاهش شنوايي انتقالي در شكل B نشان داده شده است. مورفولوژی امواج خوب است. 


بهبود کم شنوایی و کاربرد سمعک دامنه ,طبیعی ,نسبت ,کاهش ,حالت ,نشان ,نسبت دامنه ,نشان داده ,کاهش یافته ,مورد انتظار ,حالت دامنه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

نملاگ وان فروشگاه اینترنتی ایران میز ماین گیم | پیشرو در بازی ماین کرافت zafpack اندیمشک - گوگل