انتظارات واقع گرایانه :

خانواده و کودک باید درباره ی سودمندی کاشت حلزون انتظارات واقع از کجا سمعک بخرم بینانه داشته باشند در غیر این صورت ممکن است دچار نا امیدی و سرخوردگی شوند و حتی پس از کاشت احساس کنند به آنها خیانت شده است . انتظارات برآورده نشده ، اشتیاق به شرکت در جلسات پی گیری و توانبخشی شنیداری را کم می کنند و حتی ممکن است به عدم استفاده منجر شود . تمامی اعضای گروه کاشت حلزون شنوایی باید به رشد انتظارات واقع بینانه ی کودک و خانواده اش کمک کنند . در جلسه ی مشاوره ی مقدماتی انتظارات خانواده را باید بیشتر جستجو و در صورت لزوم تصحیح نمود .

ادیولوژیست در جلسه ی مقدماتی روشن می کند که کودک همیشه نقص شنوایی خواهد داشت . کاشت حلزون وسیله ای کمک ارتباطی است و نمی تواند برای گوش ، قدرتی فرا طبیعی یا شنوایی هنجار فراهم کند . همچنین شنوایی شناس با اصطلاحات غیر حرفه ای توضیح می دهد که عملکرد کودکان کاشت شده چگونه است .

به علاوه ممکن است برای نمونه گیری انتظارات خانواده درباره ی سود احتمالی کاشت پرسش نامه ای تهیه شود . اگر پاسخ ها دلالت به انتظارات غیر واقع بینانه داشته باشد ( مثلاً والدین ممکن است خاطر نشان کنند کاشت حلزون مشکلاتی که در برقراری ارتباط با فرزندمان داریم را حل خواهد کرد یا کودکمان به فاصله ی کوتاهی پس از اینکه یکی از این دستگاه ها را دریافت کرد شروع می کند به حرف زدن ) . ادیولوژیست پیش از ادامه ی روند کاشت بر روی انتظارات خانواده کار خواهد کرد . ادیولوژیست گارانتی سمعک باید به خانواده یاد آور شود اگر چه صحبت کردن ممکن است در دراز مدت به واقعیت بپیوندد ولی والدین باید بدانند صحبت کردن سود ثانویه ی کاشت حلزون است .

ایجاد فرصت جهت صحبت با دیگر والدین دارای خردسال کاشت شده که برخی سود بیشتر و برخی سود کم تری از کاشت دریافت کرده اند به ایجاد انتظارات واقع بینانه در والدین کمک خواهد کرد . همچنین ممکن است داده های علمی درباره ی عملکرد کودکان کاشت شده در طول زمان ( بهترین وضعیف ترین گروه های عملکرد کودکان و میانگین عملکرد ) در اختیار والدین قرار گیرد و ممکن است اطلاعاتی نیز درباره ی گوش دادن ، گفتار وزبان به بحث گذاشته شود .

ادیولوژیست ممکن است اطلاعات زیر را برای والدین خلاصه کند . نخست والدین باید بفهمند علی رغم اینکه توسعه ی فناوری و تغییر در معیارهای کاندیداتوری کاشت عملکرد پس از عمل را ارتقاء داده یک حقیقت همچنان ثابت مانده است : مزایای کاشت در بین افراد بی اندازه متفاوت است و محدوده ی ارتباط درکی حتی در میان استفاده کنندگان از دستگاه کاشت حلزون یکسان با تاریخچه ی سمعک اینترتون شنوایی مشابه گسترده است . آنها باید بدانند برخی از عوامل بر عملکرد کودک کاشت شده اثر می گذارند :

سن آغاز ناشنوایی عمیق اثر زیادی بر کاشت حلزون دارد . به طور کلی کودکان ناشنوای پس از زبان آموزی ( کودکانی که پس از کسب زبان گفتاری ناشنوا شده اند برای مثال به دنبال مننژیت ، ضربه به سر یا .) پس از عمل توانایی های بیشتر و پیشرفت سریع تری را در مهارت های بازشناسی گفتار نشان می دهد تا کودک ناشنوای قبل از زبان آموزی .


بهبود کم شنوایی و کاربرد سمعک کاشت ,انتظارات ,ممکن ,والدین ,حلزون ,عملکرد ,کاشت حلزون ,انتظارات واقع ,عملکرد کودکان ,واقع بینانه ,انتظارات خانواده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

راهنمای کنکور sevil_alroom@ انواع کانکس مرکز مشاوره ایران تحصیل وبلاگ رسمی دکتر سیاری نژاد MarcelinaCarter بهترین مرجع ادیت و ویرایش بازی ها فروشندهه اینجا همه چی هست